مهندسی عمران راه و ساختمان
ایجاد ارتقاء دانش فنی مهندسی ( عمران ) - وبلاگ گنجینه عمران(hfarahani48.ir) 
لینک دوستان
پيوندهای روزانه
منبع

دانلود رایگان مقاله آزمایشگاهی تیرهای تقویت شده پیش تنیده بتنی تحت اثر برش(کامپوزیت ها)

 Numerical modeling of prestressed fiber reinforced high performance concrete beams subjected to shear

P. Riva & F. Minelli Department of Civil Engineering, University of Brescia, Italy. 

برای دانلود اینجا کلیک کنید...

http://framcos.org/FraMCoS-5/riva.numerical.pdf

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، مقاوم سازی و بهسازي، بتن پیش تنیده
برچسب‌ها: مقاله آزمایشگاهی, تیرهای تقویت شده, پیش تنیده بتنی, تحت اثر برش, کامپوزیت ها
[ شنبه 18 آبان1392 ] [ 11:12 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ساختمان

مقاله طرح بهینه ابعاد دال بتنی و تیر جعبه ای فلزی در پل ها توسط الگوریتم اجتماع مورچگان
بهینه سازی به روش کلونی مورچگانمحمدرضا قاسمی - بابک دیزنگیان
از مجموعه مقالات پنجمین کنگره ملی عمران می باشد...
در فرمت پی دی اف (  pdf
)
لینک دانلود

دانلود مجموعه مقالات پنجمین کنگره ملی عمران (مشهد - 14 تا 16 اردیبهشت ماه 89)

لينك اتصال آنلاین دانلود مقالات

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، دال بتنی
[ جمعه 18 آذر1390 ] [ 15:50 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : مهندسی عمران , مدیریت

علل فرسودگی و تخریب سازه های بتنی


مدیریت حفاظت بتن علل فرسودگی و تخریب سازه های بتنی (CAUSES OF DETERIORATIONS)علل مختلفی كه باعث فرسودگی و تخریب سازه های بتنی می شود همراه با علائم هشدار دهنده دیگری كه كار تعمیرات را الزامی می دارند، در این مطلب مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند: -1- نفوذ نمكها  (INGRESS OF SALTS)

نمكهای ته نشین شده كه حاصل تبخیر و یا جریان آبهای دارای املاح می باشند و همچنین نمكهایی كه توسط باد در خلل و فرج و تركها جمع می شوند، هنگام كریستالیزه شدن می توانند فشار مخربی به سازه ها وارد كنند كه این عمل علاوه بر تسریع و تشدید زنگ زدگی و خوردگی آرماتورها به واسطه وجود نمكهاست. تر وخشك شدن متناوب نیز می تواند تمركز نمكها را شدت بخشد زیرا آب دارای املاح، پس از تبخیر، املاح خود را به جا می گذارد.

در ادامه مطلب

بازگشت به صفحه اصلی وبلاگ مهندسی عمران راه و ساختمان(مهندس حسن فراهانی)


موضوعات مرتبط: مقالات کوتاه و فنی ...، مقالات پل سازي
ادامه مطلب
[ یکشنبه 29 آبان1390 ] [ 23:57 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ایران سازه

دانلود چند مقاله لاتین از روند مقاوم سازی چند پل و سازه بنایی

در دانشگاه میسوری امریکا

نقل قول:

برای آشنایی و یادگیری روش ها مقاوم سازی و نمونه پروژه های مشابه  در خارج از کشور فایل زیر را بد نیست مطالعه نمایید:
لینک دانلود چند مقاله PDF لاتین از روند مقاوم سازی چند پل و سازه بنایی در دانشگاه میسوری امریکا

به حجم 3.02 مگابایت

در فرمت فشرده (rar)

لینک دانلود :


موضوعات مرتبط: مقالات پل سازي، سازه های با مصالح بنایی، مقاوم سازی و بهسازي
[ جمعه 25 شهریور1390 ] [ 21:33 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ایران سازه

بررسی رفتار لرز ه اي پل بتنی موجود به روش طیف ظرفیت
منصور باقري 1، محمود میري 2
-1 دانشجوي کارشناسی ارشد سازه، دانشگاه سیستان و بلوچستان
-2 استادیار گروه مهندسی عمران، دانشگاه سیستان و بلوچستان
mnsrbagheri@gmail.com
Mmiri@hamoon.usb.ac.ir
پنجمین کنگره ملی مهندسی عمران 14 تا 16 اردیبهشت 1389 ، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد ، ایران

خلاصه

نظر به اهمیت کلیدي پلها در شریان هاي حیاتی و وظایفی که سازه اي مثل یک پل بر عهده دارد، ایمنی این سازه ها در برابر عوامل مخرب و ویرانگر از جمله زلزله از اهمیت خاصی برخوردار است. لذا لزوم مطالعه و بررسی بیشتر بر روي این سازه ها بیش از پیش احساس می شود. در این مقاله عملکرد لرزه اي یک پل بتنی موجود مورد ارزیابی قرار گرفته ، نقطه عملکرد و سطح عملکرد آن تعیین شده است. به این منظور مدل یک پل بزرگراهی بتن مسلح موجود که معرف تعدادي از پلهاي بزرگراهی مهم و متداول در ایران و سایر کشورها می باشد ، به صورت سه بعدي شبیه سازي و تحلیل استاتیکی غیر خطی گردیده است. با توجه به نتایج تحلیل، طیف ظرفیت سازه تعیین و با طیف نیاز آیین نامه ، جهت تعیین نقطه عملکرد و سطح عملکرد سازه مقایسه شده است . ضمن اینکه با افزایش ارتفاع پای ههاي پل مورد نظر، نمونه هاي جدیدي شبیه سازي شده و اثر ارتفاع پایه ها در سطح عملکرد آنها، مورد ارزیابی قرار گرفته است .

کلمات کلیدي: پل بتنی، آنالیز استاتیکی غیر خطی، طیف ظرفیت، نقطه عملکرد، سطح عملکرد

به حجم 446 کیلوبایت

در فرمت پی دی اف (pdf)

لينك دانلود :


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، مقالات مهندسي زلزله
[ یکشنبه 20 شهریور1390 ] [ 21:41 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ایران سازه

مديريت سيستم پل با تكيه برپيش تنيدگي

تهیه کننده : ايمان الياسيان، كارشناس ارشد سازه

iman.elyasian[AT]gmail.com

سه نوع اصلی از پلها موجودند:
• پل تيري
• پل قوسي
• پل معلق
تفاوت عمده ي اين سه پل در فاصله دهانه ي پل است. دهانه, فاصله اي است بين پايه هاي ابتدايي و انتهايي پل, اعم از اينكه آن ستون, ديوارهاي دره يا پل باشد. طول پل تيري مدرن امروزه از 200 پا (60متر) تجاوز نمي كند. در حالي كه يك پل قوسي مدرن به 800 تا 1000 پا (240 تا 300 متر) هم مي رسد. پل معلق نيز تا 7000 پا طول دارد.
پلهاي تيري
يك پل تيري, اساساً يك سازه افقي مستحكم است كه بر روي دو پايه نصب شده است و اين پايه ها, هر يك در انتهاي طرفين پل قرار دارند. وزن پل و هرگونه وزن اضافي ديگر كه بر روي پل اعمال مي شود, مستقيماً توسط پايه ها تحمل مي شوند.
فشار
نيروي فشاري خود را در بالاي عرشه پل يا جاده نمايان مي سازد. اين نيرو موجب مي شود كه بخش بالايي عرشه كوتاه- تر گردد.
كشش
برآيند نيرو فشاري در بخش بالايي عرشه به ايجاد نيروي كششي در بخش پاييني عرشه پل منجر مي شود. اين كشش موجب افزايش طول در بخش پاييني پل مي شود......
------------------------
کل مجموعه به صورت یک فایل پی دی اف در 70 صفحه قابل دانلود است.

به حجم 7.8 مگابایت

در فرمت فشرده (rar)

برای دانلود نیاز به عضویت در سایت منبع می باشد...

برای دانلود بر روی شماره ها کلیک کنید

2      1


موضوعات مرتبط: مقالات پل سازي
[ چهارشنبه 9 شهریور1390 ] [ 23:14 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : مهندسی عمران سازه

مقاله ارزيابي خستگي پل هاي بزرگراهي تركيبي

(فولاد - بتن)

Composite (steel - concrete) highway bridge fatigue assessment F.N. Leitão a, J.G.S. da Silva b,*, P.C.G. da S. Vellasco b, S.A.L. de Andradeb, L.R.O. de Limab a Post-graduate Program in Civil Engineering, PGECIV, State University of Rio de Janeiro, UERJ, Brazil b Structural Engineering Department, State University of Rio de Janeiro, UERJ, Brazil

زبان اصلي

به حجم 2.31 مگابايت

در فرمت پی دی اف

لینک دانلود :

http://s2.picofile.com/file/7120064187/sdarticle.pdf.html

ترجمه فارسي

به حجم 1.1 مگابايت
در فرمت پاورپوينت (pptx)

لینک دانلود :

(توجه :این لینک خلاصه شده است و با کلیک دانلود کنید)

http://s2.picofile.com/file/7120058274/_%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8%DB%8C.pptx.html


موضوعات مرتبط: مقالات، مهندسی ترابری (حمل و نقل- ترافيك ...)، مقالات پل سازي
[ چهارشنبه 2 شهریور1390 ] [ 17:40 ] [ مهندس حسن فراهانی ]

منبع : مهندسان مشاور سازه های بلند پایه

مقاوم سازی پل ها

پل ها در زمره سازه های مهمی هستند که در صورت آسیب پذیری تحت زلزله باعث ایجاد خسارات سنگین و تحمیل هزینه های هنگفت می گردد. با توجه به اینکه اینگونه سازه ها معمولا دارای وزن سنگین و همچنین دهانه های بلند می باشند چنانچه دارای مقاومت و شکل پذیری کافی نباشند بشدت تحت نیروهای لرزه ای آسیب پذیر خواهند بود. برای جلوگیری از خرابی پل ها و در نتیجه ایجاد خسارات مالی در اثر زلزله می­توان اینگونه سازه­ها را با روش های متفاوتی مقاوم سازی نمود...

در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: مقالات پل سازي، مقاوم سازی و بهسازي
ادامه مطلب
[ سه شنبه 25 مرداد1390 ] [ 10:57 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ایران سازه

مقاله در مورد پیشگیری از آبشستگی در پل ها

science direct

Protection of bridge piers against scouring with tetrahedral frames
Hong-Wu TANG1, Bing DING2, Yee-Meng CHIEW3, and Shi-Long FANG2

Abstract
Armoring countermeasures, such as riprap stones, are the primary method used to protect bridge
piers against scouring; however, these methods have not had definitive success. Recently,
flow-altering countermeasures, such as sacrificial piles, have been tested as an alternative to armoring countermeasures. This study investigated the mechanics of an innovative flow-altering
countermeasure device, frames in the shape of tetrahedrons that act as a pier-scour countermeasure. Results of measured characteristics for turbulence flow showed that the flow around the tetrahedral frames can be divided into three regions: (1) a deceleration region near the sediment bed; (2) an acceleration region in the middle of water depth region; and (3) a restoration region near the water surface. The velocity magnitudes, turbulent intensities and vorticities decreased in the deceleration region, increased in the acceleration region and reverted to that of the unprotected condition in the restoration region. This pier-scour countermeasure is innovative because of its ability to dissipate energy associated with the downflow and the horseshoes vortex generated around the bridge pier. The scour tests revealed that the frames protected the foundation of bridge piers against scour. The experimental results showed that the percentage reduction of scour depth decreased as the velocity ratio, U/Uc, decreased, reaching a value of 50% for the range of parameters tested in this study. Moreover, its efficiency was dependent on the placement density of the frames. The data showed that the frames were more effective when η was larger. However, their influence becomes less significant when η ≥ 0.16

Key Words: Bridge-pier scour, Scour protection, Tetrahedral frames protection, Flow altering
countermeasure

15 صفحه

به حجم  3.5 مگابایت

لینک دانلود :

http://www.4shared.com/file/pkkrMNi1/Protection_of_bridge_piers_aga.html


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي
[ یکشنبه 9 مرداد1390 ] [ 10:56 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ایران سازه

ميلگردهاي مقاوم به خوردگي

Corrosion resistant bars

1- مقدمه

اصلي ترين عامل خوردگي سازه هاي بتني مسلح، خوردگي ميلگردهاي فولادي مي باشد. بطوريكه بر اساس نشريه 2-300 سازمان برنامه ريزي و مديريت اعلام شده است حدود 90 درصد از خرابيهاي سازه هاي بتني، ناشي از خوردگي آرماتورهاي مسلح كننده مي باشد. از اينرو كليه ميلگردها و صفحات فولادي پيش بيني شده براي توسعه ساختمان ها و سازه ها در مناطق خورنده بايد به نحو مناسب در مقابل خوردگي محافظت گردد.
يكي از راهكارهاي مورد استفاده در اين مقوله بهره گيري از ميلگردهاي گالواتور است. اين ميلگردها از لحاظ تكنولوژي به عنوان نسل جديد ميلگردهاي مقاوم در برابر خوردگي مي باشد كه از هر دو طريق حفاظت فيزيكي و حفاظت الكتروشيميايي (حفاظت فعال) در برابر خوردگي مقاوم است...در ادامه مطلب


CORROSION RESISTANT ALLOY
STEEL (MMFX) REINFORCING
BAR IN BRlDGE DECKS

آلیاژی مقاوم در برابر خوردگی
فولاد (MMFX) تقویت
نوار در عرشه پل ( BRlDGE)

به حجم 520 کیلوبایت

در فرمت پی دی اف (pdf)

Download


برای دریافت مقالات بیشتر با عنوان Corrosion resistant bars در گوگل جستجو نمایید...


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، آرماتور
ادامه مطلب
[ پنجشنبه 26 خرداد1390 ] [ 11:4 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : پیام عمران

بهسازي و مقاوم سازي پل بزرگ تبادل كلاك و اتوبان تهران كرج

سهيل آل رسول- کارشناس ارشد سازه مهندسين مشاور رهاب

محمد رضا صافدل- کارشناس ارشد زلزله مهندسين مشاور رهاب

چکيده:

بيشتر کشورهای توسعه يافته سالهاست به ايجاد و توسعه سيستم مديريت تعمير و نگهداری برای مجموعه پل­های خود پرداخته­اند، اين در حالی است که اين امر در کشور ما هنوز به شکل منسجم و در سطح کلان مورد توجه قرار نگرفته است. پروسه مديريت تعمير و نگهداری پل­ها يک فعاليت علمي-  اجرايي است که بايد براساس يک برنامه مدون و به صورت مداوم انجام پذيرد که در آن دولت، دانشگاه­ها، شرکت­ها و سازمان­هاي خصوصي و نهادهاي غيردولتي هر کدام نقش غير قابل انکاري داشته و موفقيت آن در گروي همکاري مؤثر آنهاست. مهندسين مشاور رهاب با بيش از 33 سال سابقه فعاليت در زمينه طراحي و نظارت پروژه هاي راه، راه آهن، ابنيه و خطوط انتقال نفت و گاز از سال 1385 واحد مطالعات آسيب پذيري و تعمير و مقاوم­سازي ابنيه فني خود را به شکل کاملاً تخصصي فعال نموده و در اين زمينه تاکنون با قطب علمی مقاوم‌سازی و بهينه‌سازی ابنيه، ساختگاه‌ها و شريان‌های حياتی (دانشگاه صنعتی اميرکبير) و نيز سازمان پيشگيری و مديريت بحران شهر تهران مکاتبه و همکاری داشته است و در موارد مختلفی به ارائه مطالعات مقاوم سازی و بهسازی سازه ها پرداخته است. در اين مقاله برای آشنايی بيشتر با توانمند­های اين مشاور در زمينه مطالعات مقاوم سازی و بهسازی سازه ها شرح يکي از آخرين پروژه هاي انجام گرفته از سوي اين مشاور گزارش مي شود.

به حجم 275 كيلوبایت
در فرمت پي دي اف

Download


موضوعات مرتبط: مقالات کوتاه و فنی ...، مقالات پل سازي، مقاوم سازی و بهسازي
ادامه مطلب
[ پنجشنبه 18 فروردین1390 ] [ 10:48 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : پیام عمران

بررسي جامع فرو ريزش پل I-35w مينياپوليس، از بازرسي تا امداد

سومین کنفرانس بین المللی مهندسی پل - خرداد ماه ۱۳۸۷

تهران - دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران)

سهيل آل رسول*; علی ميرچی**; محمد رضا معززی زاده *** 

*کارشناس ارشد سازه، مهندسين مشاور رهاب، soheil_ale@yahoo.com 

** کارشناس ارشد منابع آب، مهندسين مشاور رهاب،ali.mirchi.323@student.lu.se  

***کارشناس ارشد سازه های هيدروليکی، مهندسين مشاور رهاب

چکيده:

در حوزه مديريت شريان هاي حياتي، پل هاي بزرگراهي و راه آهن داراي اهميت ويژه اي هستند و در هر دو مقطع مديريت پيش از بحران و مديريت بحران نيازمند مطالعات گسترده و اتخاذ تدابير ويژه مي باشند. فــرو ريزش پل I-35w مينـياپـوليس بر روي رودخـانه مي سي سي پي در تاريخ اول آگـوست 2007 نمونه قـابل تعمقي در اين خصوص است. موضوع فرو ريزش اين پل از آن جهت اهميتي دو چندان مي يابد که بدانيم در سال هاي 2001 و 2006 نتايج بازديدهاي فني بروز چنين حادثه اي ناشي از خستگي و اعوجاج اعضاي خرپايي عرشه را محتمل دانسته بود ، حال آنکه بسياری از پل های شريانی کشور ما هيچ گونه برنامه بازديد مشخصی ندارند.

در اين مقاله کوشيده شده تا با مطالعاتي دامنه دار و بررسي عمده گزارش هاي بازرسي دوره اي پلI-35W شامل مطالعات فني در خصوص فروريزش، نحوه امداد و نجات به هنگام وقوع بحران و همچنين مقايسه تبعات اقتصادي و اجتماعي پس از حادثه مدلي براي سوانح مشابه ايجاد شود تا شايد بتوان با اين روش و استقرار سامانه مديريت يکپارچه پل ها از وقوع تجربه هاي تلخ مشابه در کشور پيشگيري کرد.

واژه های کليدی : تجهيزات آسيب شناسي و بازرسي فني، سيستم هاي مديريت پلها، پلI-35W، مديريت بحران.

در ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: مقالات کوتاه و فنی ...، راه آهن، مقالات پل سازي
ادامه مطلب
[ پنجشنبه 18 فروردین1390 ] [ 10:27 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : وبلاگ تخصصي عمران

مقاله بررسي اثر سختي و مقاومت تسليم جداساز

بر پاسخ لرزه اي پلهاي متکي بر شمع-ستون

به حجم 327 مگابايت

در فرمت پي دي اف

Download


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، مقالات مهندسي زلزله، میراگرها - جداساز لرزه اي
[ جمعه 24 دی1389 ] [ 9:1 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ايران سازه

Design and Construction of Stonecutters Bridge, Hong Kong

Paper - PDF Format - 20 pages
Highways Department (HyD) of Hong Kong SAR is turning their idea for a world class bridge across Rambler Channel at the entrance to Kwai Chung Container Port into reality. Due to the spectacular location, HyD selected the concept for the bridge through an international design Competition. The competition took place in the first half of 2000 and the winning concept was a cable-stayed structure with freestanding towers located between twin box girder decks. The 1018m main span is in steel,
while the four back spans each side are in concrete. The two towers stand on shore, providing unobstructed access to the busy container port with a minimum navigation headroom of 73.5m

http://www.mediafire.com/?omitagyaqzm
A presentation by Tina Vejrum of COWI on the design and construction of longest Sutong Stayed Cable Bridge, China and 2nd longest Stonecutters Syated Cable Bridge, Hongkong
http://www.stalforbund.com/Staldag2008/TinaVejrum.pdf
The presentation contain a lot of informative images of the design and construction process if you're into this sort of thin


لينك كمكي

دانلود

دانلود مقالات لاتین گرایش سازه


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، مقالات سازه
[ چهارشنبه 15 دی1389 ] [ 19:33 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ايران سازه

IABSE - International Association of Bridge and Structural Engineering

IABSE Workshop Shanghai 2009 - Recent Major Bridges 

125 مگابايت

The IABSE Workshop Shanghai 2009 and Chinese Bridge Tour, organised by the Chinese Group of IABSE, Tongji University and the China Civil Engineering Society, was held on May 11-20, 2009

The Workshop 'Recent Major Bridges' included recent development and critical problems related to design, construction, management and assessment of major bridges from around the world and presented examples of the state of the art in design and construction of major bridges in China. It was followed by a 8 or 3 days Bridge Tour, at which the most important bridges built recently in China, were visited, including the Lupu Bridge.

This publication is composed of a printed Workshop Report and a CD-ROM containing eight Keynote Lectures and twelve Invited Papers in full length for oral presentation at the Workshop.
Keynote Lectures
China's Major Bridges
Maorun Feng, China
Values of Bridge in the Formation of Cities
Sung-Pil Chang, Jinkyo F. Choo, Korea
The Rion-Antirion Bridge - When a Dream Becomes Reality
Jacques Combault, France
From Bridges Across Great Belt and Oeresund Towards a Femern Belt Bridge
Niels, Gimsing, Denmark
Aesthetic Design of Large Bridges-From Some Personal Involvement
Manabu Ito, Japan
Recent Major Bridges in Korea
Hyun-Moo Koh, Jinkyo F. Choo, Korea
Major Bridge Projects - A Multi-disciplinary Approach
Klaus H. Ostenfeld, Erik Y. Andersen, Denmark
Design Concept of the Twin River Bridges in Chongqing
Man-Chung Tang, USA
Invited Speeches
Dashengguan Bridge-The longest Span Arch Bridge for
High-speed Railway
Zongyu Gao, Lunxiong Yi, Haizhu Xiao, China
Aerodynamic Challenges in Major Chinese Bridges
Michael Ch Hui, Doris Ms Yau, Hksar, China
Construction of Suspension Bridges Across the Yangtze
River in Jiangsu, China
Lin Ji, Zhaoxiang Feng, China
Different Environments, Different Requirements, Different Ideas-Design - Concepts of Three Chongqing Bridges
Xueshan Liu, Delan Yin, Yue Li, et al, China

Cable-Stayed Bridges in Shanghai where Chinese Recent
Major Bridges Launched
Biao Ma, Yuanpei Un, China
Wuhan Tiaoxingzhou Bridge over the Yangtze River - A Great Salute to the First Crossing of the Yangtze River in Fifty Years
Shunquan Qin, China
Zhoushan Xihoumen Bridge-The world's Longest Box-Girder Suspension Bridge
Hui Song, Xiaodong Wang, China
The Zhoushan Mainland-Island Linking Project Consisting of Five Sea-Crossing Bridges
Changjiang Wang, China
The Chaotianmen Bridge - An Arch Bridge with a New World Record Span of 552 m
Fumin Wang, China
Hangzhou Bay Bridge-A 36 km Shortcut Between Shanghai and Ningbo
Rengui Wang, Fanchao Meng, China
Sutong Bridge-A Cable-stayed Bridge with a Main Span of 1088 Meters
Qingzhong You, Ping He, Xuewu Dong, et al, China
http://rapidshare.com/files/412405318/IABSE_2009.zip.html

دانلود مقالات تخصصی لاتین


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي
[ یکشنبه 12 دی1389 ] [ 10:16 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : rslnz

مقاله مطالعه روی تست های میز لرزان مدل پل جدا سازی

 چهاردهمین کنفرانس جهانی مهندسی زلزله اکتبر 12-17,  2008 , در  بجین ,  چین  مطالعه روی تست های میز لرزان مدل پل جدا سازی شده با LRB

The 14th World Conference on Earthquake Engineering
October 12-17, 2008, Beijing, China

STUDY ON SHAKING TABLE TESTS OF ISOLATED
BRIDGE MODEL WITH LRB
Q.Han 1,2*, X.L. Du2 and J.B.Liu1
1 Dept. of Civil Engineering, Tsinghua University, Beijing. China
2 The Key Lab. Of Urban Security and Disaster Engineering of Ministry of Education, Beijing University of Technology, Beijing. China
*Email: qhan@yahoo.cn

با تشكر از جناب سيامك پور صدر

اصل و ترجمه مقاله از لينك دانلود زير:

Download


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، مهندسی زلزله، میراگرها - جداساز لرزه اي
[ شنبه 11 دی1389 ] [ 11:22 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ایران سازه

بررسي تحليلي و آزمايشگاهي کاربرد برشگير فولادي جاري شونده در پلهاي

تيرو دال با تکيه گاههاي نئوپرن

زلزله شناسي و مهندسي زلزله زمستان 1387; 10(4 (ويژه نامه فارسي)):263-270.
واثقي اكبر*,رستميان حامد

* پژوهشكده سازه، پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله
در پلهاي تير و دال با تکيه گاههاي نِئوپرن، بلوکها يا کليدهاي برشي معمولا به منظور نگهداري تابليه بر روي پايه و کوله در برابر بارهاي جانبي زلزله طراحي مي شوند. اين عناصر نسبتاً صلب مي باشند و در هنگام زلزله نيروي اينرسي تابليه را تقريبا به طور کامل به پايه و کوله منتقل مي کنند. جرم تابليه پلها نسبتا زياد مي باشد؛ لذا نيروي اينرسي ناشي از آن مي تواند به عناصر زير سازه (پايه، کوله و فونداسيون) آسيب جدي برساند. در اين مقاله طرحي پيشنهاد مي شود که در آن برشگيرهاي فولادي جاري شونده با قابليت شکل پذيري و جذب انرژي زياد جايگزين بلوکهاي برشي متداول در پلها مي گردند. در هنگام زلزله نيروي اينرسي تابليه در داخل اين برشگيرها مستهلک مي شود و در نتيجه بارهاي لرزه اي وارد بر عناصر زير سازه پل بشدت کاهش مي يابد. رفتار برشگير پيشنهادي تحت بارهاي سيکلي با انجام مطالعات آزمايشگاهي بر روي چند نمونه متفاوت مورد بررسي قرار گرفت. در اين مطالعات نمونه هايي که از شکل پذيري و قابليت جذب انرژي نسبتا خوبي برخوردار بودند مشخص شدند. اين نمونه ها در بارگذاري سيکلي تغييرشکلهاي غيرخطي را تا 12 برابر حد الاستيک به صورت پايدار و بدون زوال در مقاومت تحمل نمودند. يک پل دو دهانه بتني نيز با انجام تحليلهاي استاتيکي غيرخطي و ديناميکي تاريخچه زماني مورد مطالعه قرار گرفت. نتايج مطالعات تحليلي نشان مي دهد که در صورت استفاده از برشگير پيشنهادي، تقاضاي لرزه اي در عناصر زيرسازه پل حدود 50 درصد کاهش مي يابد.

به حجم 1.37 مگابايت

در فرمت فشرده [Pdf]


لينك كمكي

دانلود


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، مقالات مهندسي زلزله، مهندسی زلزله، مقالات بتن
[ سه شنبه 2 آذر1389 ] [ 6:16 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : وجودي

اثر زلزله بر پلهای بتنی با پايه های با ارتفاع متغير

ارائه دهنده : وحيد زنجانی زاده

Download


موضوعات مرتبط: مقالات کوتاه و فنی ...، مقالات پل سازي
[ یکشنبه 9 آبان1389 ] [ 19:6 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : construction

آشنایی با پلهای کابلی و روشهای اجرا

در فایل pdf زیر می توانید با پلهای کابلی آشنا و روشهای اجرای آن را نیز یاد بگیرید. در انتها نیز یک امتحان با چند سوال وجود دارد که می توانید درک مطلب خود را ارزیابی کنید

[pdf]با حجم ۲.۳ مگابایت


موضوعات مرتبط: آموزشهای فنی مهندسی، مقالات پل سازي، سازه کابلی
[ جمعه 23 مهر1389 ] [ 11:25 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : p30city

انواع پل از نظر مصالح تشکیل دهنده

  • طبقه بندی پلها از نقطه نظر مصالح تشکیل دهنده:
  • پلهای چوبی :
  • پلهای سنگی :
  • پلهای بتنی :
  • پلهای بتن مسلح :
  • پلهای بتن پیش تنیده :
  • پلهای فلزی :
پلها را از نقطه نظر مصالح تشکیل دهنده به شکل زیر طبقه بندی می کنند.
طبقه بندی پلها از نقطه نظر مصالح تشکیل دهنده:

پلهای چوبی:

این پلها معمولا" به شکل قوسی، با تیرهای مشبک و یا تیرهای حمال ساخته شده و در حال حاضر استفاده از آنهابه صورت موقتی می باشد.

پلهای سنگی:

با توجه به مقاومت مناسب فشاری مصالح سنگی، بسیاری از پلهای طاقی از این مصالح ساخته شده اند.نظر به کمبود افراد سنگ کار و زمان نسبتا طولانی لازم برای تهیه مصالح و اجرای سازه، امروزه استفاده از این پلها محدود می باشد.


پلهای بتنی:

در بسیاری از پلهای طاقی شکل، در حال حاضر از بتن، با توجه به مقاومت فشاری مطلوب آن به جای سنگ استفاده می شود.

پلهای بتن مسلح:

با توجه به روش اجرا و نحوه بتن ریزی، پلهای بتن مصلح را می توان از مقاطع مختلف و با اشکال دلخواه ساخت. با وجود این استفاده از مقاطع ساده در جهت کاهش بهای قالب بندی همواره مورد نظر است.در بعضی از حالات استفاده از سیستم پیش ساختگی باعث حذف اجزاء نگهدارنده قالبها و در نتیجه صرفه جوئی قابل ملاحظه می شود.

پلهای بتن پیش تنیده:

با پیشرفت این تکنیک، به تدریج در دامنه وسیعی از ابنیه فنی،پلهای بتن پیش تنیده جایگزین پلهای فلزی و پلهای بتن مسلح شده اند. بدین ترتیب با صرف هزینه کمتر، پلهای با دهانه بزرگ ساخته می شوند. از طرف دیگر استفاده از این مصالح امکان به کارگیری تکنیک های جدید پل سازی را می دهد.

پلهای فلزی:

این پلها به اشکال مختلف، با تیرهای حمال معمولی یا تیرهای مشبک فولادی، با قوس یا قالبهای فلزی، نورد شده از ورق و المانهای اتصالی ساخته شده اند. در ساخت این پلها گاهی نیز از آلیاژهای سبک یا مقطع مرکب استفاده می گردد.

موضوعات مرتبط: مقالات کوتاه و فنی ...، مقالات پل سازي
[ سه شنبه 20 مهر1389 ] [ 17:9 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ايران سازه

کاهش نویز مفاصل مدولار توسعه با استفاده از صفحات فولادی

Noise Reduction of Modular Expansion Joints
by means of rhombic steel plates

Objective of the investigations as described below was to minimize noise emissions of modular expansion joints that – at least in Germany – are exclusively used in bridges. We will show that in attaching overhanging rhombic steel plates to the lamellas of the joint, a functional and effective solution was developed that considerably reduces noise emissions

پسورد: icsr.ir


لینک کمکی

دانلود


موضوعات مرتبط: مقاله معماری، مقالات، مقالات پل سازي، مقاوم سازی و بهسازي
[ دوشنبه 19 مهر1389 ] [ 10:25 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ايران سازه
معرفی و بررسی سیستم FRP در مقاوم سازی لرزه های ستون ها بتونی
محسن عسكرپور، دانشجوي كارشناسي ارشد مهندسي سازه، دانشگاه شهيد باهنر كرمان

چكيده:

خرابي هاي مشاهده شده در ساختمان ها طي زلزله هاي اتفاق افتاده در طول ساليان گذشته استفاده از راهكارهاي مناسبي را جهت مقاوم سازي لرزه اي سازه ها ياداور مي شود، ستون هاي بتني مسلح اعضاي اصلي مقاوم در برابر بارهاي افقي و قائم س ازه هاي بتني به شمار مي ايند لذا مقاوم كردن ستون ها در برابرنيروهاي زلزله مي تواند نقش مهمي در مقاوم سازي كل سازه و كاهش خرابي هاي ناشي از ان شود.
در سال هاي اخير بهسازي سازه هاي بتني بوسيله ورق هاي (fiber reinforced polymer) FRP با توجه به مزيت هاي ان از جمله نسبت بالاي مقاومت به  وزن و سهولت حمل و نصب و مقاومت در برابر خوردگي مورد توجه مهندسين و جوامع علمي قرار گرفته است.
در اين مقاله به معرفي يك رويكرد جهت كاهش خطرپذيري لرزه اي و نحوه عملكرد و رفتار انها در مقاوم سازي سازه هاي بتن مسلح پرداخته ميشود.
واژه هاي كليدي : مقاوم سازي ، ستون هاي بتني ،مواد كامپوزيت ( FRP)

Download

پسورد: icsr.ir


لینک کمکی

دانلود


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، مقاوم سازی و بهسازي، مقالات مهندسي زلزله، مقالات بتن
[ دوشنبه 19 مهر1389 ] [ 10:2 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ايران سازه
شیوه های نوین مقاوم سازی پل ها
میر احمد لشته نشایی 1 ، مجتبی اصغري سرخی 2، الهام بخشیان لموکی 3
1- استاد یار دانشکده عمران دانشگاه گیلان
2- کارشناس عمران دانشگاه گیلان
3- کارشناس عمران دانشگاه صنعتی بابل
خلاصه :
به علت نقش مهمی که پل ها پس از وقوع زلزله در عملیات امداد و نجات دارند لازم است که این سازه ها در مقابل حملات لرزه ای از سطح حفاظت بالاتری برخوردار باشند.زلزله های اتفاق افتاده در دهه 90 میلادی در آمریکا،ژاپن،تایوان و ترکیه ، خرابیهای نسبتا زیادی در پل ها ایجاد کردند. زلزله نقاط ضعف سازه را شناسایی نموده و بیشترین خسارت را بدانجا وارد می کند که پل ها به دلیل درجه نامعینی کم در برابر این حملات بسیار آسیب پذیرند .آسیب های قابل توجه در پایه پل ها به دو گروه قابل دسته بندی هستند: دسته اول آسیب های وابسته به گسیختگی خمشی پایه به علت مقاومت خمشی ناکافی با ظرفیت شکل پذیری خمشی ناکافی پایه ستون پل و دسته دوم آسیب های وابسته به شکست برشی به علت ظرفیت برشی ناکافی پایه پل. در حالتی که زلزله با پریود های بلند رخ دهد، فراهم نمودن انعطاف پذیری مناسب برای مقابله با انرژی ورودی آن ، امکان پذیر نمی باشد،در این حالت میزان جذب و استهلاک انرژی ، نقش بسیار مهمی در رفتار سازه خواهد داشت.در این روش ها سیستم های مکانیکی مختلفی در نشیمن پل و یا در دیافراگم های انتهایی آن جداسازی می گردند که درهنگام وقوع زلزله اقدام به جذب و استهلاک انرژی نماید. .در این مقاله سعی شده است تا پس از پرداختن به علل خرابی پل ها در اثر زلزله به شیوه های نوین مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل ها پرداخته شود.

Download

پسورد: icsr.ir


لینک کمکی

دانلود


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، مقاوم سازی و بهسازي
[ دوشنبه 19 مهر1389 ] [ 9:50 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ايران سازه

رهیافتی بر طراحي و مقاوم سازي پل با بهره گیری از مفاهيم ايزولاسيون پايه ها 

-اغلب صدمات حاصل از زمين لرزه ها به سازه ها، ناشي از تطابق پريود اصلي ارتعاش سازه و پريود زمين لرزه وارد بر آن مي باشد. با افزايش مصنوعي پريود ارتعاش و همچنين ظرفيت اتلاف انرژي يک سازه، پاسخ لرزه اي آن را، در حالت تشديد، مي توان تا حد زيادي كاهش داد و بدين ترتيب مي توان گام مؤثري درطراحي سازه هاي مقاوم در برابر زلزله و بهسازي لرزه اي سازه هاي موجود برداشت. در اين مقاله با استفاده از سيستم ايزولاسيون، روشي جهت طراحي لرزه اي پلها ارائه خواهد شد.

پسورد: icsr.ir


لینک کمکی

دانلود


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، مقاوم سازی و بهسازي، مقالات مهندسي زلزله، میراگرها - جداساز لرزه اي
[ دوشنبه 19 مهر1389 ] [ 9:12 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ایران سازه

شیوه های نوین مقاوم سازی پل ها

به علت نقش مهمی که پل ها پس از وقوع زلزله در عملیات امداد و نجات دارند لازم است که این سازه ها در مقابل حملات لرزه ای از سطح حفاظت بالاتری برخوردار باشند.زلزله های اتفاق افتاده در دهه 90 میلادی در آمریکا،ژاپن،تایوان و ترکیه ، خرابیهای نسبتا زیادی در پل ها ایجاد کردند. زلزله نقاط ضعف سازه را شناسایی نموده و بیشترین خسارت را بدانجا وارد می کند که پل ها به دلیل درجه نامعینی کم در برابر این حملات بسیار آسیب پذیرند .آسیب های قابل توجه در پایه پل ها به دو گروه قابل دسته بندی هستند: دسته اول آسیب های وابسته به گسیختگی خمشی پایه به علت مقاومت خمشی ناکافی با ظرفیت شکل پذیری خمشی ناکافی پایه ستون پل  و دسته دوم آسیب های وابسته به شکست برشی به علت ظرفیت برشی ناکافی پایه پل. در حالتی که زلزله با پریود های بلند رخ دهد، فراهم نمودن انعطاف پذیری مناسب برای مقابله با انرژی ورودی آن ، امکان پذیر نمی باشد،در این حالت میزان جذب و استهلاک انرژی ، نقش بسیار مهمی در رفتار سازه خواهد داشت.در این روش ها سیستم های مکانیکی مختلفی در نشیمن پل و یا در دیافراگم های انتهایی آن جداسازی می گردند که درهنگام وقوع زلزله اقدام به جذب و استهلاک انرژی نماید.  .در این مقاله سعی شده است تا پس از پرداختن به علل خرابی پل ها در اثر زلزله به شیوه های نوین مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل ها پرداخته شود.


 قیمت: رایگان

 دانلود

پسورد: icsr.ir


لینک کمکی

دانلود


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات پل سازي، مقاوم سازی و بهسازي
[ شنبه 17 مهر1389 ] [ 9:53 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
منبع : ايران سازه

بررسی تقویت خمشی پایۀ پلهای بتنی مسلح با FRP به روش اجزای محدود

ورقه های FRP در دهۀ اخیر بطور گسترده ای جهت تعمیر و مقاوم سازی ستونهای بتنی مسلح مورد استفاده قرار گرفته اند. زمانی که یک ستون متصل به زمین تحت بار زلزله قرار می گیرد، آسیب های شدیدی در مناطقی که دارای لنگرهای بزرگی هستند مشاهده می شود. این منطقه مفصل پلاستیک نامیده می شود و در طی زمین لرزه، انحناهای غیر الاستیک بزرگی در آن بوجود می آید. در این تحقیق اثر عرض مقطع به ضخامت پوسته، ارتفاع دورپیچ از پای ستون به ارتفاع کل ستون و جنس دورپیچ بر شکل پذیری، مقاومت و پارامترهای خمشی در ستون بتن مسلح دایره ای تحت اثر همزمان بار محوری و جانبی بررسی می شود. برنامۀ اجزائ محدود ABAQUS جهت این کار استفاده شد. نتایج نشان می دهد که استفاده از این ورقها موجب افزایش شکل پذیری و همچنین بهبود پارامترهای مقاومت خمشی می گردد. 

منبع برای این مقالات سایت http://icsr.ir میباشد
پسورد تمام فایلها هم icsr.ir است



Download


لینک کمکی

مقالات اولین و دومین کنفرانس بین المللی مقاوم سازی لرزه ای


موضوعات مرتبط: مقالات، مقالات مهندسي زلزله، مقاوم سازی و بهسازي، مقالات پل سازي، مقالات و سمینار المان محدود
[ چهارشنبه 14 مهر1389 ] [ 11:51 ] [ مهندس حسن فراهانی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

حضرت علی(ع) : « زَكَاةُ الْعِلْمِ نَشْرُهُ »

زکات علم به نشر آن است...

خداوند عز و جل :(آل عمران: 26 )

«تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ »

خدا هر کس را بخواهد عزت می دهد و هرکه را بخواهد ذلت...

استفاده کننده عزیز : ذکر صلوات فراموش نشود...

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ

قدر آدمهایی که دوستتان دارند را بیشتر از چیزهایی که دوستشان دارید بدانید ...
موضوعات وب
امکانات وب
hfarahani48.blogfa.com Real PR
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
دانلود جزوه روش اجزاء محدود (دکتر محمد قاسم وتر)
دانلود جزوه پایداری سازه ها (استاد دکتر محمد قاسم وتر)
دانلود جزوه دینامیک سازه (استاد دکتر محمد قاسم وتر)
مهندسی عمران راه و ساختمان
راهبر مهندسان ساختمان
آموزش آنلاین(civil808)
جامعه مهندسان مشاور ایران
انجمن علمي مهندسي نقشه برداري و ژئوماتيک ايران